BONZAI gästar podcasten Onlinefolket

Oavsett om du kallar det för kommunikationsbyrå, media och kommunikation, digital kommunikation, webbyrå digital mediebyrå, reklambyrå eller marknadsföringsbyrå, så är valet aldrig helt enkelt. Speciellt om du ska välja en byrå i Malmö.

Jag menar, var börjar man? Vad är den allra första sökningen man gör?
Är det:

  • mediabyrå i malmö
  • digital byrå malmö
  • marknadsföringsbyrå malmö
  • kommunikationsbyrå malmö

Eller är det bättre att söka på Skåne istället för Malmö? Och hur viktigt är det att ha en marknadsföringsbyrå eller kommunikationsbyrå som ligger nära? Rent teoretiskt kan vi ju sköta allt vårt jobb via mail, skype och telefon så länge vi alla sitter någonstans där vi har en stabil och snabb uppkoppling.

Men det är teoretiskt. I praktiken och i verkligheten ser det annorlunda ut. Det börjar sällan med en googling. Nej, vid den tidpunkt då man börjar söka efter en digital byrå eller en marknadsföringsbyrå eller vad man nu vill kalla det, är man redan en bra bit på sin kundresa.

EHSAN NOROOZI

KING OF CONTENT PÅ RESULTIFY

Ehsan Noroozi har ägnat sig åt marknadsföring sedan 2013 men har en bakgrund som radiojournalist och har bland annat varit med och grundat Malmökanalen Din Gata 100,6. Han var också med och ledde Musikhjälpen året då de vann Gyllene hjulet. Han sköter även marknadsföringen för familjens lilla teaffär i Malmö och tebutikens hemsida.

I Onlinefolket intervjuar han varje vecka någon som till vardags förvaltar varumärken online och således ägnar sig på något plan åt digital marknadsföring. Ibland marknadsför de andras varumärken och ibland sina egna.

PODCAST – DIGITAL MARKNADSFÖRING

Det behövdes en podcast om digital marknadsföring, av marknadsförare och för marknadsförare. Som lyssnare får du lyssna till konkreta tips, marknadsförarnas perspektiv, inspiration och insikter och du lär känna spelarna i den digitala marknadsföringens ankdamm.

Onlinefolket tar regelbundet upp och diskuterar utmaningar som marknadsförare alltid kämpar med:

  • Hur gör man och vad funkar resp. funkar inte inom digital marknadsföring?
  • Hur ser vardagen ut för marknadsförare, vilka buzzwords kommer och går och hur håller man sig up-to-date med ett område som förändras så fort?

Under första säsongen avhandlas ämnen som influencers, normkritisk marknadsföring, storytelling och mycket annat. Onlinefolket tittar även på människan bakom varumärket. Hur hamnade hen i marknadsföringsträsket?