3 tecken på ett det är dags för en ny byrå

Att veta när det är dags för att byta byrå är inte helt lätt. Men ibland är det nödvändigt för att ditt företags kommunikation eller marknadsföring ska kunna utvecklas i rätt riktning. För du vill väl inte bli omsprungen av konkurrenterna?

1. Flera nyckelpersoner på byrån har slutat på kort tid

Detta är inte ett gott tecken. Det tyder på att någonting inte står rätt till på byrån. Du har säkert varit med om rejäla rotationer i en arbetsgrupp med nya människor som kommer och går. Människorna som du började arbeta med är ett minne blott. Okej att människor byter jobb, det får man göra. Men slutar flera nyckelpersoner på kort tid är det svårt att garantera sina kunder samma kvalitet.

2. Du kommer med idéerna oftare än byrån

Vi har tidigare skrivit om proaktivitet och hur innebörden av det ordet bör definieras i inledningen av ett samarbete. De flesta kunderna vi pratar med vill ha en samarbetspartner i sin byrå, inte bara en leverantör. För att samarbetet ska fungera bör det vara byrån som driver på utvecklingen och kommer med nya förslag. Så ser det ofta ut i början av samarbetet. Sedan falnar lågan sakta men säkert och dagen kommer då du snarare måste dra byrån framåt. Dags för byte!

3. Du har halkat ned på byråns priolista

I början av samarbetet kom svaren på mailen blixtsnabbt! Byrån visade genom sitt engagemang och service att du var en viktig kund. Men tiden går och sakta men säkert har du halkat ned på priolistan med en kölapp ståendes i hand och får vackert vänta på din tur. Och det kan ta tid. Projektledaren är upptagen med andra kunder och ditt ärende får helt enkelt vänta. Om du känner igen dig i det här är det definitivt dags att ge dig ut på byråjakt!

Prenumerera på nyheter?