En digital mötesplats i byrådjungeln

“VI VILL DIGITALISERA OCH FÖRENKLA EN ONÖDIGT KRÅNGLIG PROCESS”
– Tanken på en digital plattform fanns redan i ett tidigt skede, men vi ville först ha ett välfungerande koncept och en inarbetad och beprövad byråvalsmetodik innan en digitalisering var aktuell, säger Sebastian.
EN MÖTESPLATS FÖR BYRÅER OCH UPPDRAGSGIVARE
Såväl inköpare som byråer försöker hela tiden optimera tid, resurser som resultat, men många lägger idag onödigt mycket tid och kraft i byråvalsprocessen. Det är här AgencyMatch kommer att fylla en värdefull funktion. Här kan uppdragsgivare enkelt lägga in sina projekt, som sedan matchas mot de mest lämpliga byråkandidaterna i det aktuella geografiska området.
– AgencyMatch är ett matchningsverktyg för inköp av byråtjänster och fungerar för alla typer av uppdrag inom kommunikation och marknadsföring, säger Oskar. Det var viktigt för Oskar och Sebastian att skapa en plattform som alla parter kan dra nytta av och tjänar på att använda. AgencyMatch har utvecklats tillsammans med både uppdragsgivare och byråer och bakom lanseringen ligger ett gediget grundarbete med djupgående analyser och marknadsundersökningar.
– Vårt mål var att skapa ett matchningsverktyg, ett sorts match.com fast för marknadsföring. Matchningstjänster blir ju allt vanligare, så tajmingen kändes helt rätt, säger Sebastian.