Nytt uppdrag! Byråval för Litium
Smidigt och tidseffektivt samarbete när Litium valde ny byrå.
Med en passion för att skapa enklare och smartare e-handel har Litium hjälpt sina kunder att växa och utvecklas i den digitala världen, ända sedan starten 1998. När nu Litium själva är inne i en mycket spännande fas är vi extra stolta över att fått bidra till ett lika spännande samarbete.
Vi valde att anlita BONZAI för att vi ville spara tid internt. Vi behövde en partner som kunde ge oss ett bra underlag för byråvalet. Samarbetet har fungerat smidigt och har varit tidseffektivt.
Åsa Lundborg, CMO, Litium
Utmaningen
Litium går från att vara en svensk aktör med nordisk ambition, till att vara nordisk aktör med europeisk ambition. För det krävs kommunikation som förväntas av en internationell spelare. Stärkt varumärke och tydligare position stod på agendan.
Byråvalsprocess
Genom en byråvalsprocess i fyra olika steg identifierades rätt kandidater inför pitchen.
- Behovsanalys, brief och kravprofil – Vad ska vi leta efter?
- Matchning och RFI – Vilka byråer matchar kraven och har dessutom det där lilla extra?
- Kandidater – Vi presenterade ett antal relevanta byråer för Litium.
- Presentationer – I två möten, med tydliga agendor, fick Litium lära känna byråerna och förslag på en väg framåt.
Till slut föll valet på Oh My! och vi kan bara gratulera båda parter till ett samarbete som ska bli mycket spännande att följa.