Tre bloggar om Customer Experience du borde läsa
Att förstå, utveckla, förbättra och personalisera kundresan möjliggörs på riktigt av big data och analytics. Men för många är ämnet luddigt och det kan vara svårt att veta i vilken ände man ska börja. Att börja läsa de här tre bloggarna är en bra start, både för dig som vill komma igång och för dig som vill fortsätta utvecklingen.
People Metrics
People Metrics Customer Experience blog är en av de största och bästa kunskapskällorna när det kommer till just Customer Experience. Om du är osäker på om det här med kundresor och kundupplevelser verkligen är någonting för ditt företag kan du börja med att läsa inlägget 12 reasons to invest more in Customer Experience.
Forrester
Forresters blogg täcker in alla aspekter av kundresan, från strategi och genomförande till analys och optimering. Skribenterna är en samling analytiker och strateger inom CX.
Några lästips:
Your data is worth nothing – unless you use it
Why Carl Jung would criticize today’s value based marketing
Why looking for the perfect CX metric is futile – and how to do it anyway
Ruari Galavan – Intercom
Ruari Galavan är en riktig CX-stjärna som har fokus på kundsupport. På Intercoms blogg har han bland annat skrivit inlägget Support with conversations, not tickets som är måsteläsrning för dig som klurar på hur du kan leverera en riktigt bra kundupplevelse när du ger support. Ruari är också väl värd att följa på Twitter där han delar sina kunskaper inom CX, och en hel del annat.